جلوگیری از ریزش مو

موها از اعضای بی جان بدن ما هستند. در زیبایی ما موها نقش خیلی زیادی ایفا می کنند. به همین دلیل ضعف و ریزش مو برای بسیاری از ما نگران کننده است. برای جلوگیری از ریزش مو باید کارهای زیادی انجام دهیم. به طور مثال تغییر تغذیه و مدل شست و شوی موها نقش موثری در سلامت آنها دارد. در ادامه موارد بیشتری برا برای جلوگیری از ریزش مو مورد بررسی قرار می دهیم.

برخی از روش های جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از کثیفی بیش حد موها

جلوگیری از ریزش مو با شستن به موقع

وقتی موهای شما کثیف می شود لایه ای از چربی و ذرات معلق در هوا روی مو می نشیند. این باعث می شود که موها نتوانند نفس بکشند. پس به تدریج ضعیف شده و می ریزند. یکی از مهم ترین کارهایی که برای جلوگیری از ریزش مو باید انجام دهید شست و شوی به موقع است. اجازه ندهید که موهایتان بیش از حد کثیف شوند. معمولا همه ما با توجه به جنس موهایمان زمان مناسب برای استحمام را می دانیم. بهتر است پس در این زمان استحمام کنیم. به خصوص اگر موهایتان چرب است شست و شوی دیر به شدت به آنها آسیب می زند. لایه چربی ایجاد شده روی موها به شدت باعث ضعیف شدن و ریزش آنها می شود.

تاثیر دمای آب در جلوگیری از ریزش مو

استفاده از آب ولرم برای جلوگیری از ریزش مو

بهتر است هنگام استحمام دمای آب یک اندازه مناسب باشد. حمام کردن با آب داغ به شدت برای موها مضر است. آب داغ باعث از بین رفتن بسیاری از مواد مغذی از پوست سر و موها می شود. بهتر است دمای آب را در حد ولرم نگهدارید. به خصوص افرادی با پوست خشک بهتر است دمای آب را به سمت خنک تر ببرند. آب گرم به شدت به موهای خشک آسیب می رساند. اگر از افرادی هستید که عادت دارید با آب داغ حمام کنید بهتر است این عادت را ترک کنید. چرا که باعث ریزش موهایتان می گردد.

استفاده از سبزیجات خام در رژیم غذایی

تاثیر سبزیجات در جلوگیری از ریزش مو

اگر می خواهید همیشه پوست و موی جوان داشته باشید از سبزیجات غافل نشوید. از سبزیجات خام در کنار غذاهای خود استفاده کنید. از سبزی خوردن به جای ترشی و چیزهای دیگر استفاده کنید. همیشه یک کاسه سالاد پس از کاهو و کلم بروکلی و این موارد داشته باشید. استفاده از گروه سبزیجات به سلامت پوست و موهای شما بسیار کمک می کند.

از سشوار داغ و اتوی مو استفاده نکنید

پرهیز از سشوار داغ برای جلوگیری از ریزش مو

اگر به شدت اهل این هستید که حالت موهایتان را عوض کنید بیشتر مواظب باشید. استفاده از سشوار و اتوی مو به دلیل حرارت بالا به موها آسیب می رساند. اگر تنها از سشوار استفاده می کنید سعی کنید از دمای خیلی داغ آن استفاده نکنید. پس از استحمام، آب اضافی موها را به خوبی با حوله بگیرید. سپس با سشوار و دمای کم موها را خشک کنید. بهتر است تا جایی که می توانید سشوار را از موهایتان دور کنید.

استفاده از شامپوهای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

همه ما در محیطی هستیم که پر از آلودگی هاست. به طور مثال ذرات معلق در هوا باعث آلودگی و ریزش مو می شوند. به همین دلیل استفاده از شامپوهایی که برای پیشگیری از ریزش مو است به شما کمک می کند. این محصولات را می توانید به راحتی در بازار پیدا کنید. با توجه به نوع موهایتان یعنی خشک یا چرب بودن نوع شامپو را انتخاب کنید. در این شامپوها با استفاده از مواد مغذی لازم برای مو به تغذیه بهتر آنها کمک می شود.

مرتب موهای خود را مرتب کنید

کوتاه کردن مو برای جلوگیری از ریزش مو

کوتاه کردن مرتب موها به رشد و سلامت بهتر آنها کمک می کند. اگر دوست دارید موهای بلند داشته باشید حداقل سر موها را با قیچی کوتاه کنید. گاهی نیز موهای خود را کمی کوتاهتر کنید. با این کار ریشه مو سبک تر می شود. به خصوص به خانم ها توصیه می شود که مدام موی بلند نداشته باشند. گاهی نیز با کوتاهی موها به آنها استراحت دهند. این کار روش بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو است.

سبوس را در رژیم غذایی خود بگنجانید

سبوس برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از مواد غذایی سبوس دار باعث درخشش بیشتر موها می شود. افرادی که سبوس خوبی دریافت می کنند موهای پرپشت و سالم تری دارند. سبوس در برنج نیز وجود دارد. بهتر است اگر برنج زیادی مصرف می کنید از روش کته برای دم کردن برنج استفاده کنید. نانهای سنگگ نیز به نسبت نان لواش و نان های فانتزی سبوس بیشتری دارند. سبوس برنج را نیز می توانید از عطاری ها خریداری کنید. کافی است سبوس برنج را در ماسک یا در کنار غذاهای خود استفاده کنید. به تدریج شاهد کیفیت بهتر پوست و موی خود خواهید بود.