سلامتی و مبارزه با بیماری ها, مجله آرتینار

چند روش درمان گلو درد با طب سنتی و گیاهی

درمان گلو درد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تقریبا همه ما درد و التهابات حلق و گلو را تجربه کرده ایم. درد در ناحیه گلو غالبا در اثر تنفس هوای سرد و سرما خوردگی به وجود می آید. اما دلایل دیگر نیز ممکن است باعث عفونت در گلو و ایجاد درد و التهاب در این ناحیه شود. دردی که گاهی حتی غذا خوردن و صحبت کردن را هم برای ما سخت تر می کند. در این مطلب چند روش ساده و کاربردی را برای درمان گلو درد معرفی می کنیم. روش های ساده ای که در خانه به آسانی می توانید برای این درد انجام دهید و به سرعت نتیجه بگیرید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

درمان گلو درد با طب سنتی

[/vc_column_text][vc_column_text]

نوشیدنی آبلیمو و عسل بنوشید

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9285″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

عسل یک عفونت کش طبیعی است که می تواند بسیاری از التهابات و عفونت ها را از بین ببرد. آبلیمو نیز می تواند باکتری ها و عوامل به وجود آورنده درد را بشوید و از بین ببرد. یک روش طبیعی و بسیار کاربردی برای درمان گلو درد نوشیدنی آبلیمو و عسل است. خیلی از ما این نوشیدنی را در استفاده کرده ایم و نتیجه گرفتیم. شاید برای شما جالب باشد بدانید که ترکیبات آبلیمو و عسل بسیار شبیه به شربت دارویی دیفن هیدرامین است. شربتی که یکی از داروهای اصلی برای برطرف کردن چرک گلو در زمان سرما خوردگی است. درست کردن این نوشیدنی بسیار ساده است. کافی است یک لیوان آب جوشیده تهیه کنید. یک قاشق مربا خوری آبلیمو را در آب جوش بریزید. سپس عسل را تا جایی بریزید که نوشیدنی طعمی ملس داشته باشد. یعنی نه خیلی ترش باشد و نه خیلی شیرین. این نوشیدنی را به صورت گرم بنوشید. حتی در همان لحظه نوشیدن احساس خواهید کرد که درد شما کمی آرام شده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

دمنوش زنجبیل

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9286″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

یک روش طبیعی دیگر برای درمان گلو درد استفاده از زنجبیل است. زنجبیل گیاهی فوق العاده است که می تواند بسیاری از عوامل بیماری زا را از بین ببرد. برای استفاده از زنجبیل به منظور تسکین درد گلو کافی است مقداری پودر زنجبیل را به چای اضافه کنید. می توانید از زنجبیل تازه نیز استفاده کنید که تاثیرگذاری فوق العاده ای دارد. چای زنجبیل را به صورت گرم بنوشید تا کمی درد گلوی شما تسکین پیدا کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

درمان گلو درد با ریشه شیرین بیان

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9287″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

از شیرین بیان در بسیاری نسخه های گیاهی طب سنتی برای درمان اختلالات و بیماری های مختلف استفاده شده است. این گیاه که بومی آسیای جنوبی و اروپاست می تواند به شما برای درمان گلو درد کمک کند. ریشه شیرین بیان را می توانید با قیمت پایینی از عطاری ها خریداری کنید. مقداری ریشه شیرین بیان را در قوری حاوی آب جوش بریزید. اجازه دهید مدتی در حدود 15 تا 20 دقیقه دم بکشد. پس از این که دم کشید آن را به صورت گرم بنوشید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

سوپ مرغ بپزید

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9288″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

یک غذای خوشمزه که به درمان گلو درد هم کمک می کند سوپ بسیار لذیذ مرغ است. اگر به درد گلوی سخت دچار هستید هر روز سوپ بپزید و به صورت گرم بخورید. سوپ مرغ یکی از بهترین سوپ ها برای درمان سرماخوردگی و التهابات گلو است. این سوپ که بسیار ساده است به تسریع درمان شما کمک زیادی می کند. مقداری پیاز خرد شده، تکه ای مرغ، کمی سیب زمینی خرد شده و هویج خرد شده به همراه کمی فلفل دلمه ای اصلی ترین اجزای این سوپ هستند. البته با سلیقه خود می توانید کمی رب گوجه و قارچ نیز به آن اضافه کنید. 

[/vc_column_text][vc_column_text]

افرودن دارچین به چای

[/vc_column_text][vc_single_image image=”9289″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

معمولا همه ما در خانه همیشه مقداری دارچین داریم. چرا که دارچین از خانواده ادویه ها محسوب می شود. این ادویه مفید سرشار از مواد مفید مانند آنتی اکسیدان هاست. به همین خاطر می تواند به شما برای درمان گلو درد کمک کند. کافی است مقداری دارچین به چای خود بیفزایید. البته توجه کنید که در مصرف دارچین زیاده روی نکنید. زیاده روی در استفاده از دارچین به دلیل طبع گرم آن ممکن است باعث واکنش هایی در بدن شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *